Thursday 7 February 2013

“ဆု” မေတာင္းဘဲ ျပည့္တဲ႔နည္း

ဓမၼ ဆုိတဲ႔ အဓိပၸါယ္ကုိ ဗုဒၶက “သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရား” လုိ႔ ေျပာခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္း ဝိပႆနာ ဆရာႀကီး ဦးဂုိအင္ဂါ က ၁၀ ရက္ တရားပတ္ မွာ ေျပာျပခဲ႔ပါတယ္။ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားဆုိတာ သဘာဝအတြင္းမွာ တည္ရွိေနၾကတဲ႔ သတၱဝါေတြ အားလုံးအတြက္ ထပ္တူထပ္မွ် မွန္ကန္တဲ႔ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ပါတယ္။


မီးဟာ ပူတယ္ဆုိတာ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အာရွ တုိက္သားဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အေမရိက တုိက္သားဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဥေရာပ တုိက္သား ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မီးကုိ ကုိင္ရင္ေတာ႔ အကုန္လုံး ပူၾကမွာပါဘဲ။ လူသတၱဝါေတြ
လဲ ပူသလုိ၊ တိရိစၱာန္ေတြလဲ ပူတာပါဘဲ။ ဒါက သဘာဝ ရဲ႕ မွန္ကန္တဲ႔ သေဘာ တရား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဓမၼ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု က သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားဆုိတာ ထင္ျမင္ခ်က္နဲ႔လည္း ေျပာလုိ႕မရပါဖူး၊ ယူဆခ်က္နဲ႔လည္း တုိင္းတာလုိ႔မရပါဖူး၊ သူတပါးရဲ႕ ၾသဝါဒ စကားနဲ႔လည္း အတည္ျပဳလုိ႔မရပါဖူး၊ လက္ေတြ႕ ျမင္ေတြ႕ခံစား သိလုိ႔ရတဲ႔ သဘာဝရဲ႕ သေဘာတရားကုိသာ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားလုိ႔ ေျပာႏုိင္မွာပါ။

ဗုဒၶေတြ႕ရွိထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကားခဲ႔တယ္ဆုိတဲ့ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားႀကီး (၄) ခုမွာ- လူတုိင္းမွာ ဆင္းရဲျခင္း အဓိက အေၾကာင္းႀကီး ၃ ခုျဖစ္တဲ႔ အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း ရွိၾကတယ္ဆုိတဲ႔ ဒုကၡမ်ားဟာ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ ဒုကၡေတြကုိ သိျမင္ႏုိင္တဲ႔ ဥာဏ္ ျဖစ္တဲ႔ မဂ္ဥာဏ္ လူတုိင္းကုိယ္စီမွာ ရွိၾကတယ္ ဆုိတာလဲ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရား ဘဲ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီလုိ မဂ္ဥာဏ္ကုိ ျမင္လာတဲ႔ အခါမွာ လူေတြဟာ စြဲလမ္းတက္မက္ျခင္း မရွိေတာ႔ဘဲ လူေတြမွာ ေလာဘ ေဒါသေတြ ေပ်ာက္ ကုန္တာလဲ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားဘဲ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီလုိ စြဲလမ္းတက္ မက္မွဳ အလ်ဥ္း မရွိေတာ႔ဘဲ၊ ေလာဘ ေဒါသေတြ လုံးဝ ကုန္စင္သြားတဲ႔ အခါမွာ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတဲ႔ ဒုကၡေတြဟာလည္း အလုိ လုိ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၾကတယ္ ဆုိတာလည္း သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရား ႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဗုဒၶက ဒုကၡဆုိတဲ႔ အမွန္တရားကုိ ျမင္ႏုိင္တဲ႔ မဂ္ဥာဏ္ကုိ ဘယ္လုိ ရေအာင္ ကုိယ္တုိင္ လက္ေတြ႕လုပ္ယူခဲ႔တယ္ ဆုိတဲ႔ နည္းကုိ လူေတြကုိ လမ္းျပသင္ေပးခဲ႔တာပါ။

တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶ ဟာ “နတ္” မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိကုိယ္ မိမိ ဒုကၡ အဆင္းရဲ ခံၿပီး ေတာထဲမွာ ၄ ႏွစ္ေလာက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ ရွာႀကံခဲ႔တဲ႔ နည္းလမ္း
ကုိ ကဗ်ာေတြ၊ လကၤာေတြ၊ ဂါထာေတြ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃၤာ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ခ်ီးၾကဴးၿပီး၊ မဂ္ဥာဏ္ကုိ
ရဖုိ႔ ဆုေတာင္းတုိင္းသာ ျဖစ္ႏုိင္မယ္၊ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မယ္၊ “မ” ႏုိင္မယ္ ဆုိခဲ႔ရင္ ဗုဒၶဟာ မဂ္ဥာဏ္ကုိ ရႏုိင္ဖုိ႔ က်င့္ႀကံအားထုတ္တဲ႔ ဝိပႆနာ တရားကုိ ေနာက္ထပ္ အပင္ပန္းခံၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထပ္ေဟာေနတယ္ ဆုိတာ ယုတၱိမရွိေတာ႔ပါဖူး။ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရား ဆုိတာ ဖန္ဆင္းယူလုိ႔ ရတဲ႔ ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္ပါဖူး။ ဖန္ဆင္းလုိ႔သာ ရခဲ႔ရင္ ဗုဒၶဟာ သူကုိယ္တုိင္ ဖန္ဆင္းနုိင္ခဲ႔မွာေပါ့၊ သူဟာ ေမတၱာတရား ႀကီးမားတယ္ ဆုိေတာ႔ လူေတြအားလုံးကုိလဲ ဖန္ဆင္းေပးခဲ႔မွာေပါ့။ အဲသည္လုိ သာဆုိရင္လဲ
ဒါဟာ သဘာဝမွ မဟုတ္ေတာ႔တာဘဲ။

ေနာက္တစ္ခုက ဗုဒၶဟာ ဒုကၡဆင္းရဲ ႀကီးစြာခံၿပီး က်င့္ႀကံအားထုတ္ခဲ႔တာ၊ အပင္ပန္းခံၿပီး ေဟာၾကားခဲ႔တာေတြဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစေ ၾကာင္း အေၾကာင္းေတြဘဲ ျဖစ္ၿပီး၊ ေလာဘ ေဒါသ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစတဲ႔ နည္းလမ္းေတြ ေပးခဲ႔တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘ ေဒါသေတြ တုိးပြားဖုိ႕
ကုိ အားေပးခဲ႔တာ မဟုတ္ပါဖူး။ ဒါဆုိရင္ သိန္းထီႀကီးေပါက္ရပါလုိ၏၊ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း ရလုိပါ၏၊ ဟုိဟာ လုိပါ၏၊ ဒီဟာလုိပါ၏ ဆုိတဲ႔ လုိအင္ ေလာဘေတြကုိ ေတာင္းေနလုိ႔ ရႏုိင္ပါ့မလား ဆုိတာလဲ စဥ္းစား ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ တစ္ခါ ဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ပါ၏ ဆုိၿပီး၊ ႏွင္းဆီပန္း
အနီ ၉ ပြင့္၊ ဖေယာင္းတုိင္ ၉ ေခ်ာင္း အရင္းျပဳၿပီး၊ ေဒၚလာ တစ္သိန္း အျမတ္ရေအာင္ ဆုေတာင္းတဲ႔ ကိစၥဟာလဲ ဗုဒၶကုိ စီးပြားေရး သေဘာ ဆက္ဆံ သလုိ ျဖစ္ေနတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ အလားတူဘဲ ေဘး အႏၱရာယ္မွ ကင္းေဝး ရပါလုိ၏ ဆုိၿပီး ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္လည္း ဗုဒၶကုိ သက္ေတာ္ေစာင့္ နတ္လုိ သတ္မွတ္သလုိ ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတာေတြ
ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။

တကယ္တမ္း ဥစၥာဓန ႀကီးပြားခ်မ္းသာ တုိးတက္လုိတယ္ ဆုိရင္ ႀကီးပြားေရးဆုိင္ရာ အတတ္ပညာကုိ ေလ႔လာၿပီး က်ဳိးစား အားထုတ္ၾကရ မွာပါ။ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းကင္း ေနႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္လဲ ဗဟုသုတ နဲ႔ အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္လာေအာင္ ႀကံေဆာင္ၿပီး၊ အသက္ ဥာဏ္ေစာင့္ ဆုိသလုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆင္ျခင္တတ္ေအာင္ က်ဳိးစား အားထုတ္ၾကရမွာပါဘဲ။ အသက္ရွည္လုိလွ်င္လည္း က်မၼာေရး ပညာကုိ ေလ႔လာ လုိက္နာၾကရ ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြကုိ ေလးစားပါတယ္ ဆုိၿပီး အေလးျပဳ
ၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ ေပးကမ္း စြန္႕ႀကဲတာေတြ ကုိ ေမွ်ာ္လင့္တဲ႔ ပုံစံမ်ဳိးလုိ၊ ဗုဒၶကုိ ဘုရားရွိခုိး အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အမြန္းတင္ၿပီး၊ လုိအင္ျပည့္ဖုိ႔ ဆုေတာင္းေန ၾကမဲ႔ အစား၊ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ နည္းလမ္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာ စမ္းသပ္ၾကည့္ရင္ သဘာဝရဲ႕ အမွန္တရားေတြကုိ တစ္ျဖည္းျဖည္း ျမင္ လာၿပီး၊ ဘာလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ သိရွိခံစား ႏုိင္ၿပီးတဲ့ ႔ေနာက္၊ ဆုေတာင္းစရာမလုိဘဲ ကုိယ္တုိင္ စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္ပါလိမ္႔မယ္
ဆုိတဲ့ သေဘာတရားကုိ ေဝဌေပးလုိက္ပါတယ္။
တရားအသိတုိးပြားၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment